جهت اجرای تابلو کامپوزیت مغازه در تهران با ما تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱

اجرای تابلو کامپوزیت مغازه چیست

تابلو کامپوزیت مغازه چیست؟ تابلو کامپوزیت مغازه یکی از رایج ترین و متداول ترین شیوه های تبلیغات مدرن به حساب می آید.

در این مطلب با مشخصات فنی تابلو کامپوزیت مغازه سفید و روش های اجرای تابلو کامپوزیت در تهران آشنا خواهید شد. نمای کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع و تولید شد. ورق کامپوزیت آلومینیوم از سه لایه تشکیل شده که شامل دو لایه ورق از جنس آلومینیوم و یک لایه مواد پلی اتیلن می باشد. لایه خارجی این نما دارای یک لایه پوشش  PVDF  بمنظور تثبیت رنگ است.  اجرای نمای کامپوزیت به روش های مختلفی انجام میگیرد . چهار روش متفاوت برای اجرای تابلو کامپوزیت وجود دارد که برخی روش‌ها به اندازه ی کافی استاندارد نیستند و ممکن است در گذر زمان مشکلاتی را به وجود بیاورند، که در ادامه به بررسی هر یک از روش‌های اجرایی می‌پردازیم.

روش های اجرای تابلو کامپوزیت مغازه چیست :

در حالت کلی برای اجرای تابلو کامپوزیت مغازه سفید شما می توانید به 3 روش عمل نمایید. هر کدام از روش های اجرای نمای کامپوزیت دارای مزایا و ویژگی های مخصوص به خود هستند. بسته به مکانی که قصد اجرا و نصب تابلو کامپوزیت را دارید می توانید از هر کدام از روش ها استفاده کنید.

  1. اجرای نمای کامپوزیت به روش فیکس یا ثابت

  2. اجرای نمای کامپوزیت به روش کلیپس

  3. اجرای نمای کامپوزیت به روش H و L 

. اجرای تابلو کامپوزیت مغازه سفید به روش فیکس (Fixing) :

این روش به علت ثابت‌شدن ورق کامپوزیت با پیچ بر روی زیرسازی فلزی fixing نامیده میشود. برای اینکار از نقشه‌های از پیش طراحی شده (شاپ دراوینگ) که بیانگر تعداد و نحوه تقسیم‌بندی و سایز پانل‌ها است، استفاده می‌کنند. زیرسازی‌ها با توجه به طراحی‌های از پیش تعیین شده مشخص می‌کند که تعداد برش‌ها و مشخصات پنل به چه صورت است. توجه داشته باشید در روش فیکس امکان جابه‌جایی ورق‌های کامپوزیت وجود ندارد بلکه به آب‌بندی نیاز است تا نفوذ آب باعث زنگ‌ زدگی نمای ساختمان نشود. از جمله مزایای سیستم اجرای کامپوزیت به روش فیکس سرعت نصب بالا، قیمت اجرای نمای کامپوزیت مقرون به صرفه، امکان اجرای هرنوع طراحی و حجم پردازی و امکان تعویض و بازنمودن هرپانل بصورت مجزا جهت دسترسی به پشت نما بوده.

اجرای زیر سازی فلزی :

در صورتی که اسکلت سازه فلزی باشد از تیرها و ستون‌های موجود و در صورتی که اسکلت بتنی باشد از صفحه‌های موجود که قبلا در تیر بتنی تعبیه شده دستک‌های اتصالی گرفته می‌شود.

بعد از انجام رول بولت و اتصال دستک‌ها، قوطی‌های معمولاً ۴۰×۴۰ فلزی به صورت عمودی و افقی با توجه به نقشه زیرسازی فلزی، به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

قوطی‌ها باید کاملاً شاقول و تراز باشند تا بقیه زیرسازی که به این قوطی‌ها اتصال پیدا می کنند تراز و شاقول باشند و در نهایت ورقها پله‌ای دیده نشوند.

نصب ورق کامپوزیت به روش فیکس در تهران :

  1. پس از طراحی و محاسبات نمای ساختمان ورقها در کارگاه به اندازه­های تعیین شده برش خورده و لبه های تمامی ورقهای کامپوزیت برش خورده و ۴ سانتیمتر بصورت جعبه ای خم کاری می­شود و در هر وجه دونبشی آلومینیومی به وسیله پرچ جهت اتصال ورق ها به سازه ایجاد می­گردد.
  2. ورق های کامپوزیت مونتاژ شده در نهایت به فاصله ۱سانتیمتر از هر طرف با ورق مجاور فاصله داده می­شود و به پروفیل های زیرسازی توسط پیچ سرمته دار اتصال داده می­شود.
  3. به همین ترتیب سایر ورق های کامپوزیت مونتاژ شده از قبل در کنار یکدیگر با فاصله ذکر شده نصب می­شود.
  4. بعد از اتصال تمامی ورق های کامپوزیت به زیرسازی مرحله آب بندی درز بین ورقهای کامپوزیت شروع می­شود

آب بندی ورق آلومینیوم کامپوزیت :

  1. استفاده از نوار درزبندی PVC
  2. استفاده از فوم و چسب سیلیکون
  3. استفاده از تسمه کشی از جنس ورق کامپوزیت

2 – اجرای تابلو کامپوزیت مغازه به روش  (H، L) :

این روش تقریبا مشابه روش fix بوده با این تفاوت که ورق‌ها بلافاصله پس از برش در پروفیل‌های مخصوص H شکل و L شکل قرار داده میشوند. هیچگونه عملیات شیار و ساخت پانل بر روی آن انجام نمی شود. از مزایای این روش به سرعت اجرای بالا، تمیزی اجرا و هزینه کمتر می‌توان اشاره کرد. معایب این روش، عدم آب بندی ۱۰۰ درصد و همچنین عدم امکان تعویض پانل در صورتی که لازم به تعویض باشد و در صورتی که پانل‌ها به ابعاد بزرگ اجرا شود موجب تغییر شکل ورقها و ایجاد سر و صدا در هنگام باد و بارندگی خواهد بود. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش فیکس را دارد.

در مرحله اول سیستم h و L همانند روش فیکس ابتدا زیر سازی فلزی صورت میگیرد . زیرسازی در این سیستم کاملا مشابه روش فیکس میباشد.

شبکه‌ای متشکل از پروفیل آهنی با مقطع های ۴۰ *۴۰ میلی‌متر و یا ۲۰ *۴۰ میلی‌متر بر روی اسکلت ساختمان و بر اساس طرح کلی نما اجرا می‌گردد.

در مرحله دوم بر خلاف سیستم فیکس ورق ها بصورت مستقیم در داخل زه های آلومینیومی نازک که بر روی زیرسازی پیچ شده است نصب می‏ شوند.

بعد از آن ورق‎های کامپوزیت مطابق نقشه و طرح برش خورده  به همان صورت و به شکل کشوئی در داخل پروفیل های H قرار می‎گیرند.

 قیمت تابلو کامپوزیت مغازه در تهران

قیمت تابلو کامپوزیت مغازه در تهران که یکی از پرکاربردترین نماهای مغازه می باشد به موارد و آیتم های زیادی بستگی دارد

قیمت تابلو کامپوزیت مغازه حدودا به شرح زیر می باشد.

۱ – ورق کامپوزیت با توجه به نوع برند ، کیفیت محصول و ضخامت لایه های آلومینیوم معمولا از متری 400.000 تا 700.000 تومان برای هر مترمربع در بازار موجود می باشد.

۲ -برای زیرسازی نمای کامپوزیت نیاز به پروفیل آهن می باشد که حدودا از متری 150.000 تا  250٫000 تومان پروفیل مصرف می شود. 

۳ -نصاب حرفه ای تابلو کامپوزیت که معمولا از متری 350٫000 تا 500٫000 تومان مختلف می باشد. 

۴ – مصالح ریز مصرفی از جمله پیچ ، و پرچ الکترود و .. از حدود متری ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ تومان مصرف میشود

مزایای تابلو کامپوزیت مغازه چیست

تابلو کامپوزیت مغازه در واقع یک نوع تابلوی تبلیغاتی می‌باشد که امروزه کاربرد زیادی دارد.

از جمله مزایای تابلو کامپوزیت مغازه میتوان به :

  • قیمت مناسب
  • سبک بودن
  • رنگ بندی متنوع و زیبا
  • عدم نیاز به شستشو
  • شکل پذیری و فرم دهی مناسب
  • طول عمر بالا

تابلو کامپوزیت مغازه سفید

رنگ مشکی و سفید از پر مصرف ترین رنگ های تابلو کامپوزیت است که زیبایی و جذابیت خاصی به تابلو مغازه می دهد. که در برند های مختلف و در دو نوع مات و براق موجود می باشد.

تابلو کامپوزیت مغازه طلائی

رنگ طلائی از پر مصرف ترین رنگ ها برای ساخت فلاشینگ، کادر و ستون های مغازه است که در برند های مختلف و در دو نوع مات و آینه ای موجود می باشد.

تابلو کامپوزیت مغازه مشکی

رنگ مشکی و سفید از پر مصرف ترین رنگ های تابلو کامپوزیت است که زیبایی و جذابیت خاصی به تابلو مغازه می دهد.که در برند های مختلف و در دو نوع مات و براق موجود می باشد.