جهت اجرای سمنت برد دی پی با ما تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱

اجرای سمنت برد دی پی :

اجرای سمنت برد دی پی یکی از رایج ترین مدل های اجرای نمای ساختمان است. سمنت برد در نمای ساختمان، سقف کاذب و دیوارها کاربرد دارد. صفحات سیمانی مسلح شده با الیاف که با نام فایبر سمنت برد ، سمنت برد یا صفحات سیمانی الیاف دار شناخته می شوند . مخلوطی هستند همگن از سیمان پرتلند ، سیلیس و الیاف می باشد. که به وسیله ی تکنولوژی پیشرفته اتوکلاو و فرایندهای پیچیده و تحت کنترل دیجیتالی تهیه و تولید می شود ، به همین دلیل مقاومت و پایداری بسیار بالایی دارد . همچنین سمنت برد با توجه به سبک بودن و وزن مخصوص پایین از مقاومت خمشی و فشار بالایی نیز برخوردار می باشد .

انواع فایبر سمنت برد :

فایبر سمنت برد دارای انوع مختلفی می‌باشند. طبقه بندی آنها بر اساس محل نصب و استفاده و ضخامت و طرح و رنگ انجام میگردد.
بصورت عمومی میتوان پانل ها را در گروههای زیر طبقه بندی نمود:
 ساده
 سقفی
 رنگی و طرح دار
سازه‌ای
 دکوراتیو

تاریخچه فایبر سمنت برد :

تولید و اجرای سمنت برد به اوایل قرن نوزدهم (۱۹۲۰) باز می گردد. اولین کسی که دست به تولید این محصول زد، لودویک هات چک  Ludwig Hatschekاهل کشور اتریش بود. نحوه تولید محصول توسط وی به این صورت بود که او ترکیبی از ۹۰ درصد سیمان و ۱۰ درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی، بصورت پنل های امروزی بود.

بعدها با توجه به مشخص شدن سرطان زا بودن آزبست، استفاده از این ماده در تولید این محصول متوقف شد و بجای آن از الیاف های دیگر در تولید این محصول استفاده شد؛ که شامل الیافی مثل شیشه، مثل کربن و کولار و الیاف دانسیته پایین مصنوعی، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند.

مشخصات فنی فایبر سمنت برد

ضخامت فایبر سمنت برد

از ۴ تا ۲۰ میل

ترکیبات فایبر سمنت برد

سیمان، شن کوارتز ، سیلیس، الیاف سلولزی

ابعاد فایبر سمنت برد

۱۲۰ * ۲۴۰  سانتیمتر

قابلیت برش

دارد

میزان تغییر شکل در شرایط خشک یا مرطوب

حدود ۰٫۲۶ درصد

قابلیت رنگ پذیری

دارد

طرح ها

طرح ساده سیمانی و طرح چوب

موارد استفاده

نما سطوح داخلی دیوار سقف کاذب

وزن مخصوص

حدودا ۱۵۰۰ کیلیوگرم بر متر مکعب

نصب نمای سمنت برد

نصب این نما به صورت خشک و بر روی پروفیل های گالوانیزه ای که روی نمای بیرونی ساختمان یا دیوار داخلی و یا سقف کاذب اجرا می شود . برای نصب  از پروفیل های M – V – A  استفاده می شود.

  1. ۱- زیر سازی فلزی فایبر سمننت برد

اجرای زیر سازی فلزی فایبر سمنت به صورت کلی تفاوت زیادی با زیر سازی فلزی دیگر نماهای خشک ندارد .

در ابتدا  اجرای المانهای عمودی با استفاده از پروفیل های ۸۰ *۴۰ سپس نصب پروفیل های ۴۰ * ۴۰ به صورت افقی به فواصل عمودی حداکثر ۱۵۰ سانتی متر اجرا ی کمر کش افقی به صورت رو گذر به هر چه تراز بودن زیر سازی کمک خواهد نمود . زیرا پروفیل های گالوانیزه به صورت عمودی نصب میشود.

۲    زیر سازی گالوانیزه فایبر سمنت برد

پروفیل  M : جهت استفاده در مواقعی است که پنل ها بدون درز در کنار یکدیگر قرار می گیرند و پنل ها به سطح پروفیل M مستقیما پیچ می شود. پروفیل‌های M شکل برای کنترل تغییرات ابعادی صفحات سمنت برد که بر اثر تغییرات دما و رطوبت به وجود می‌آیند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل V: جهت استفاده در پشت پنل برای اتصال به سازه اصلی و تقویت ایستایی پنل می باشد.

پروفیل A: جهت استفاده در مواقعی که پنل ها با درز کنار یکدیگر قرار می گیرند و پنل ها به سطح پروفیل M مستقیما پیچ می شود. ابعاد پروفیل A از ضخامت ۰٫۵ و عرض ۶۰ میلی‌متر تشکیل شده‌اند و به عنوان درزگیر در بین صفحات سیمانی قرار می‌گیرد.

۳– نصب فایبر سمنت :

پس از اتمام زیرسازی , پانل ها را با پیچ های مخصوص فایبر (سرمته بالدار) به پروفیل ها پیچ میکنیم.

برش پانل ها باید به وسیله دستگاه میز برش انجام شود تا از غیر گونیا شدن و ناصاف شدن محل برش جلوگیری گردد . در صورتی که امکان تهیه میز برش وجود ندارد می توان از اره های دیسکی نجاری استفاده نمود . مزیت این ابزار برش این است که پرتابل بوده و در هر جایی به راحتی میتوان از آن استفاده نمود . و با توجه به اینکه زاویه برش نسبت به پانل ها قائم است ،کیفیت لبه های برش خورده تا اندازه زیادی قابل پذیرش هستند . از برش توسط دستگاه سنگ فرز خودداری گردد.

تیغه های گرانیت بر جهت برش این محصول مناسب بوده و ازصفحات دیگر برای برش نمی توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از فایبر سمنت برد :

  1. استحکام و قابلیت ارتجاعی بالا
  2. بادوام و مقاوم در برابر ضربه.
  3. مقاوم در برابر آتش ، رطوبت ، قارچ ، حشرات موذی و یخ زدایی.
  4. کم هزینه.
  5. به دلیل وزن کم ، به راحتی قابل حمل است.
  6. عایق صوتی و حرارتی.
  7. ساختمان مقاوم در برابر آتش.