جهت اجرای نمای اسپایدر شیشه ای با ما تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱

اجرای نمای اسپایدر شیشه ای :

از آنجایی که اتصالات این سیستم اجرایی نمای شیشه ای شبیه عنکبوت است، به این نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر گفته می شود. نمای اسپایدر یکی از انواع نمای کرتین وال است که به خاطر شکل عنکبوتی بست‌هایش به این نام شناخته می‌شود. این نما به دلیل اینکه سازه عمودی و افقی بر روی نما دیده نمی شود دارای سطح یکپارچه شیشه‌ای می باشد که باعث میشود حداکثر نور روز را به فضای داخلی ساختمان بدهد. معمولا نمای اسپایدر بیشتر در ساختمان‌های تجاری و اداری کاربرد دارد. این نوع نما می تواند به عنوان پوشش اول و اصلی و یا پوشش دوم استفاده شود. به طور کلی نمای اسپایدر دارای سیستم متنوع ساختار سازه‌ای فلزی، کابلی و شیشه‌ای می‌باشد. که هر کدام مشخصات مخصوص به خود را دارند.

انواع روش های اجرای نمای اسپایدر شیشه ای :

اجرای نمای اسپایدر شیشه ای با توجه به نوع سازه و نوع اجرای آن متفاوت است. این نماها می‌توانند در مدل‌های مختلف تولید و نصب شوند که عوامل بسیاری در تعیین مدل نما نقش دارند از جمله مکان و نوع دسترسی به کارگاه پروژه، زمان در نظر گرفته شده برای نصب و اجرای نما، مشخصات سازه‌ای و نوع آن ، هزینه در نظر گرفته شده برای نما و طراحی کلی و معماری سازه. نمای داخلی اسپایدر می‌تواند ظاهرمختلفی داشته باشند. نمایی که خود به چند دسته تقسیم می‌شود و هریک ظاهری متفاوت را برای ساختمان پدید می‌آورند. اجرای نمای اسپایدر شیشه ای با توجه به سازه به پنج دسته تقسیم می‌شوند. که هریک ویژگی‌ها را داشته و از نظر فنی و زیبایی ساختار متفاوتی را پدید می‌آورند.

 نمای اسپایدر با سازه خرپا فلزی

 نمای اسپایدر کابلی

نمای اسپایدر اسپیس فریم

نمای اسپایدر فین گلس

نمای اسپایدر لوله ای یا قوطی

تفاوت انواع نماهای اسپایدر شیشه ای :

تفاوت مدل‌ها و انواع روش های اجرای نمای کرتین وال در مبارکه بیش‌تر در نمای خارجی آن‌هاست و فرق بسیار زیادی در استحکام، طول عمر و عایق‌بندی آن‌ها نیست. تفاوت عمده این مدل‌ها در فضای در نظر گرفته شده بین لامل‌ها و نحوه گذاشتن شیشه‌ها در نما است که باعث تفاوت ظاهری در بخش خارجی نما می‌شود. سازه اصلی نمای کرتین وال نیز در بیشتر پروژه‌ها، آلومینیوم است. این انتخاب به خاطر ویژگی‌ها و خواص منحصر به فرد آلومینیوم است که هم به نسبت وزن کم آن مقاومت بسیار خوبی دارد.

نمای اسپایدر لوله‌ای یا قوطی : 

نمای اسپایدر لوله‌ای رایج‌ترین نوع نمای عنکبوتی در ایران است. در این نما از لوله استیل دایروی به عنوان سازه پشتیبان جهت انتقال نیرو های وارده به زمین استفاده می‌شود. قطر و ضخامت لوله‌های استیل بر اساس توسط مهندسان اجرایی و براساس محاسبات بارهای وارده به طور دقیق محاسبه شود. .

نمای اسپایدر فین گلس :

نمای اسپایدر فین گلس به طور کامل از شیشه ساخته می‌شود. لوله های استیل جای خود را به تیغه شیشه‌ای لمینت شده به شکل عمود می دهند. سپس قطعات نگهدارنده اسپایدر مانند روش لوله ای روی تیغه شیشه ای نصب می‌شوند و در پایان پنل‌های شیشه‌ای در محل خود قرار خواهند گرفت. مهم‌ترین دلیل استفاده از نمای اسپایدر فین گلس حذف چهارچوب‌ها و شبکه‌های نگهدارنده شیشه است.

نمای اسپایدر کابلی :

نمای اسپایدر کابلی یکی دیگر از انواع نمای اسپایدر محسوب می‌شود که توسط کابل‌های افقی و عمودی به شکلی کاملاً منظم و شبکه‌ای ساخته می‌شود. این کابل‌ها از طریق گیره‌های استیل در جای خود ثابت می‌شوند و از طریق جک‌های هیدرولیکی تحت کشش قرار می‌گیرند. کابل مورد استفاده در این نما وظیفه تحمل بار و انتقال آن به تکیه گاه‌ها را بر عهده دارد.

نمای اسپایدر خرپا فلزی :

در این روش خرپا فلزی جهت تحمل بار مرده و بار دینامیکی طراحی شده و اسپایدرها با جوش یا پیچ بر روی این سازه نشسته و بار را منتقل می‌کنند. محاسبه خرپای اینچنینی بسیار ساده بوده و تولید این‌گونه خرپا نیز به سرعت انجام می‌پذیرد. می‌توان آن رارنگ پادرکوتینگ نمود و محاسبان ایرانی شناخت خوبی از عملکرد آن دارند.

روش نصب نمای اسپایدر :

  1. برداشت از محل و تهیه نقشه های اجرایی
  2. بعد از کف سازی ستون ها (لوله، قوطی، فین گلس) با توجه به فواصل موجود در نقشه های اجرایی توسط بست‌های مخصوصی به کف و سقف نصب می‌شود.
  3. بعد از نصب ستون ها نوبت به نصب اتصالات اسپایدری که معمولاً x و y هستند به ستون ها می رسد.
  4. برداشت مجدد جهت ابعاد و اندازه شیشه و محل سوراخکاری شیشه ها
  5. نصب شیشه، اتصال روتل ها و آب بندی بین شیشه‌های نصب‌شده. فاصله‌ای بین ۱ الی ۱٫۵ سانتی‌متر بین شیشه ها  گذاشته می‌شود که آن را با چسب‌های سیلیکون بی‌رنگ یا درپوش های استیل به‌صورت دقیق پر می‌کنند. این فاصله باعث می‌شود در زمان افت ساختمان و یا زلزله شیشه اسپایدر به هم برخورد نکرده و دچار شکستگی نشوند.
  6. شیشه‌های به‌کاررفته در نمای شیشه‌ای اسپایدر اصولاً باید به‌صورت شیشه لمینت و یا به‌صورت شیشه  ۱۰میلی سکوریت استفاده شود.

مزایا و معایب نمای اسپایدر :

نمای اسپایدر نیز مانند تمامی نماهای ساختمانی دارای مزایا و معایبی می‌باشد.

معایب:

  • دیتیل پیچیده و نیاز به مجری توانمند
  • نیاز به کنترل مداوم جهت اجرای صحیح آب‌ بندی
  • نیاز به محاسبات سازه و کنترل توسط مهندسین عمران در مقایسه با سیستم‌های مشابه مانند کرتین وال که نرم افزار ساده محاسباتی دارند

مزایا:

  • وزن کم سازه و اتصالات
  • شفافیت یکپارچه نما
  • کاهش دادن هزینه نماسازی با ایجاد نمای دو طرفه
  • سادگی جزئیات اجرا
  • تنوع سیستم‌های سازه ای نمای اسپایدر
  • مقاومت در برابر نیروی زلزله از طریق امکان حرکت پنل‌های شیشه در روتل ها

جهت اجرای نمای اسپایدر شیشه ای با ما تماس حاصل فرمایید

” هزینه اجرای نمای اسپایدر شیشه ای “