مزایا و معایب سرامیک پرسلان نما

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱

معایب سرامیک پرسلان

این محصول پرطرفدار در کنار تمام مزایایی که دارد معایبی هم دارد که در ادامه معایب سرامیک پرسلان را با هم مرور می کنیم :

  • نصب دقیق، برای نصب سرامیک پرسلان بایستی از افراد مجرب و متخصص کمک گرفته شود
  • وزن زیاد سرامیک پرسلانی،
  • هزینه ی نصب و اجرا،
  • محکم کاری درز سرامیک پرسلانی که البته این مورد با استفاده از روش های نصب تا حدودی کاهش می یابد
  • عایق نبودن به سرما و گرما
  • عایق نبودن به صدا

روش های تشخیص سرامیک پرسلان نما :

  • وزن بیشتر سرامیک پرسلان نما در قالب های یک اندازه نسبت به سرامیک معمولی
  • سرامیک های پرسلان جذب آب کمی خواهند داشت.
  • ضخامت سرامیک پرسلان نما در حد ۱ تا ۳ میلیمتر بیشتر از سرامیک معمولی
  • رنگ روشن بدنه و پشت قالب (معمولا شیری رنگ)
  • لبه های صاف تر و تمیزتر نسبت به سرامیک معمولی
  • بافت متراکم تر و لطیف تر در پشت قالب سرامیک
  • قیمت سرامیک پرسلان نما معمولاً تا ۳۰ درصد گرانتر هستند.

سرامیک پرسلان نما به سرامیک هایی گفته می شود که کاملا شیشه ای است، درصد جذب آب بسیار پایینی دارند، متراکم تر، سخت تر و در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد تولید می شوند. این دسته از سرامیک ها به هیچ عنوان نفوذ پذیر نیستند و طرفداران بسیاری را دارد. در سیستم اجرای سرامیک پرسلان نما برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات استفاده نمی‌شود. برای اتصال از نبشی، پروفیل های فولادی، کلیپس، رانرهای آلومینیوم و استیل با روش های مهندسی شده در کنار یکدیگر استفاده می کنند.

پرکاربرد ترین نوع سرامیک پرسلان نم  در اجرای نمای سرامیک خشک، سرامیک پرسلانی می باشد که در ابعاد مختلفی در جهان تولید می شود. معمول ترین ابعاد مورد استفاده سرامیک های نما در ابعاد ۶۰ * ۱۲۰ سانتی متر است. که این ابعاد با ضخامت های ۶ تا ۱۲ میلیمتر در بازار جهانی عرضه می گردد و در کشور ما ایران با توجه به محدودیت های تولید این ضخامت به ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر محدود می گردد. نمای سرامیک خشک پرسلانی به دو صورت سرامیک مجوف (سرامیک سوراخ دار) و سرامیک توپر (سرامیک فول بادی) به فروش می رسد. هرکدام از این دو نوع سرامیک خشک پرسلانی ویژگی های منحصربه فردی دارند و در مواردی بیش از دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای سرامیک پرسلان نما

  1. متریالی زیبا و مناسب برای نماسازی بیرونی و ساختمانی
  2. قابل شستشو با آب و شوینده های بهداشتی
  3. عدم جذب آب در طرفین و سطح
  4. انعکاس نور
  5. طیف رنگی گسترده
  6. قدرت بالا در برابر سائیدگی
  7. ماندگار و با دوام با طول عمر بالا
  8. پرسلان در برابر عوامل جوی و محیطی مقاوم است
  9. عدم تغییر رنگ
  10. لک پذیری بسیار پائین

انواع سرامیک پرسلان نما :

سرامیک خشک پرسلانی۱ – سرامیک پرسلان نما مجوف :

سبک‌ترین نوع سرامیک پرسلانی نما را می توان به نمای سرامیک خشک پرسلانی مجوف اختصاص داد. اگر سرامیک پرسلان نما مجوف را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه وجود سوراخ هایی در لایه میانی آن شده اید. این سوراخ ها سرامیک را به یک عایق حرارتی بی نظیر تبدیل می کنند که از نفوذ هوای سرد یا گرم به داخل ساختمان جلوگیری می کند. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و بار مرده کمتری را به سازه ساختمان انتقال می‌دهد. دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. همین سوراخ ها باعث شده اند تا سرامیک نمای سرامیک خشک پرسلانی مجوف به یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی در برابر فشار و تنش تبدیل شوند.

۲ . سرامیک پرسلان نما توپر :

نمای سرامیک خشک پرسلانیبه رغم تمام ویژگی های منحصربه فرد سرامیک پرسلان نما مجوف، از آن جایی که این سرامیک وارداتی است، قیمت تمام شده بالاتری دارد. بنابراین بسیاری از کارشناسان و پیمانکاران ساختمانی پیشنهاد می کنند که در مواقعی که استفاده از سرامیک مجوف چندان ضروری نیست، از نمای سرامیک خشک پرسلانی فول بادی یا نمای سرامیک خشک پرسلانی توپر استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، بدون نگرانی سرامیک خشک فول بادی را جایگزین سرامیک خشک مجوف کنید. در سرامیک های توپر هیچ گونه تخلخلی وجود ندارد زیرا بر اثر گرمای زیاد تمامی منافذ آن بسته شده بنابراین برای نواحی مرطوب مثل شمال ایران هم مناسب هستند.

روش های اجرای سرامیک پرسلان نما :

 ۱ -اجرای سرامیک پرسلانی نما به روش نمایان ( Visible )   

۲ -اجرای سرامیک پرسلانی نما غیر نمایان ( Invisible  

سرامیک پرسلان نما سیستم نمایان ( Visible ) :

 اجرای سرامیک پرسلان نما به روش نمایان همانطور که از نام سیستم مشخص است. برخی از اتصالات و یا کلیپس هایی که در این روش استفاده می‌شوند پس از پایان کار تا حدی قابل مشاهده هستند.۱

سرامیک پرسلانی نما سیستم غیر نمایان ( Invisible ) :

در اجرای سرامیک پرسلان نما سیستم غیر نمایان از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. این روش در دو نوع مختلف اجرا می گردد.

تفاوت سرامیک پرسلان نما با سرامیک معمولی

دوام: مواد اولیه برای ساخت پرسلان و سرامیک، خشت و سایر مواد طبیعی است. سپس این مواد درون کوره قرار می‌گیرند. اما نحوه ساخت آن‌ها، بر دوامشان تاثیر می‌گذارد. برای ساخت کاشی پرسلان از خشتی استفاده می‌شود که خالص‌تر و تصفیه‌شده‌تر است. در کوره و در زمان اعمال حرارت، پرسلان فشار و حرارت بیشتری را دریافت می‌کند. بنابراین پرسلان، متراکم‌تر و سخت‌تر از سرامیک می‌شود.

نصب: نصب سرامیک خیلی آسان‌تر از نصب پرسلان است. برای برش سرامیک، نیاز به اره کاشی است؛ اما برای برش پرسلان، باید از تیغه الماس استفاده کنید. برای چسباندن صحیح کاشی‌های پرسلان نیز، باید از ملات نازک اصلاح شده با لاتکس استفاده کنید.

قیمت: انواع کاشی‌ها قیمت‌های مختلفی دارند که به شرکت تولیدکننده، درجه کیفیت، اندازه و برند آن‎ها بستگی دارد. اما به‌طورکلی مشخصات خاص و متفاوت پرسلان که آن را نسبت به سایر کاشی‌ها متمایز می‌سازد، سبب گران‌تر بودن آن نیز می‌شود.

مقاومت در برابر لکه: سرامیک تخلخل بیشتری نسبت به کاشی پرسلان دارد و به همین دلیل ممکن است لکه بگیرد. اما پرسلان در برابر لکه‌ها مقاومتی عالی از خود نشان می‌دهد و شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جهت اجرای سرامیک پرسلان نما با ما تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱