اصول زیرسازی کامپوزیت نما
جهت مشاوره در مورد اصول زیرسازی کامپوزیت نما با ما تماس حاصل فرمایید
۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳ – ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱
اصول زیرسازی کامپوزیت نما :
- اندازه برداری از محل اجرای نمای کامپوزیت به وسیله دوربین و متر لیزری و سنجش تمام زوایا و تهیه نقشه سازه نمای کنونی.
- طراحی نمای ظاهری نما توسط طراح و به وسیله نرم افزار های مهندسی مانند اتوکد و گرافیک مانند 3
- ارایه طرح اولیه به کارفرما و اطلاع از نظرات کارفرما برای اصلاح طرح نما با توجه به محدودیت های سازه ای ساختمان.
- طراحی نهایی نمای ساختمان و آماده سازی نقشه هایی اجرایی نما که شامل نقشه زیرسازی، شاسی کشی و نقشه شیت بندی و مونتاژه پنل های آلومینیوم کامپوزیتی است.
- ساخت و اجرای نقشه های زیرسازی نمای کامپوزیت توسط تکنسین های اجرایی.
- مونتاژ و ساخت پنل های کامپوزیت به وسیله عملیات برش، شیار زنی و خم کاری توسط تکنسین های ورق کار نما کامپوزیت.
- نصب پنل های ساخته شده بر روی زیرسازی نمای کامپوزیت بوسیله پیچ و یا پرچ.
- آب بندی نما بوسیله نوار های آب بند و یا چسب های سیلکونی مخصوص.
- کندن روکش پلاستیکی پنل های کامپوزیت و تکمیل مراحل نصب نمای کامپوزیت.
- بررسی نمای کامپوزیت اجرا شده توسط دوربین و مترهای لیزری و اصلاح خطاهای نصب.
نکات مهم جهت اصول زیرسازی کامپوزیت نما :
- زیرسازی نمای ساختمان باید با استفاده از پروفیل مناسب انجام شود.
- قوطیکشی باید طبق طراحی نمای کامپوزیت باشد.
- تمامی اتصالات در اجرای نمای کامپوزیت باید بررسی شود و دارای جوش مناسب با بعد پنج میلیمتر باشد.
- تا پایان زیرسازی نمای آلومینیومی برچسبهای روی ورقها نباید کنده شود.
- اگر فاصله بین نمای ساختمان و دیوار اصلی زیاد است باید طول دستکها افزایش یابد. و باید از دستکهای سایز مناسب و با اتصالات محاسبهشده استفاده کرد.
- پروفیلهای عرضی و ارتفاعی و همچنین دستکها بهطور دقیق تراز و شاقول باشد.
- برای جلوگیری از خوردگی میان آهن و آلومینیومی از لاستیک دی الکتریکال استفاده شود.
اجرای زیر سازی فلزی :
و در صورتی که اسکلت بتنی باشد از صفحههای موجود که قبلا در تیر بتنی تعبیه شده دستکهای اتصالی گرفته میشود و در صورت نبود صفحههای فلزی از پیش تعبیه شده، یک صفحه فلزی به تیر بتنی رول بولت میشود و از آن دستک اتصالی گرفته میشود.
بعد از انجام رول بولت و اتصال دستکها، قوطیهای معمولاً ۴۰×۴۰ فلزی به صورت عمودی و افقی با توجه به نقشه زیرسازی فلزی، به یکدیگر جوش داده میشوند.
قوطیها باید کاملاً شاقول و تراز باشند تا بقیه زیرسازی که به این قوطیها اتصال پیدا میکنند تراز و شاقول باشند و در نهایت ورقها پلهای دیده نشوند.
نصب براکت فلزی:
پس از جوش قوطی فلزی، براکتها با توجه به نقشه زیرسازی فلزی در مکانهای مشخص شده به قوطیها جوش داده میشوند.
در این نبشیها دو سوراخ در طرفین جهت اتصال نبشیهای آلومینیومی به براکت پیشبینی شده است .
نصب نبشی آلومینیومی:
این دو نبشی به براکت فلزی بسته میشود. این نبشی دارای دو سوراخ لوبیایی شکل میباشد که جهت رگلاژ ناودانیها به ورق برای رفع خطای احتمالی اجرا در زیرسازی فلزی تعبیه شده است .
نصب ناودانی ریل:
ناودانی ریلی نیز با پیچ به نبشی آلومینیومی متصل میشود. شیارهایی که در دو سمت ناودانی و وسط ناودانی تعبیه شده جهت حرکت ناودانی به بالاو پایین و شیار وسط جهت حرکت ناودانی بولت یا بچه ناودانی به بالا و پایین میباشد. در ضمن شیار وسط، وظیفه آب بندی و هدایت آب را به پایین بر عهده دارد .
نصب ناودانی بولت:
ناودانی بولتها با پیچ به ناودانی ریلی متصل میباشد. در ضمن یک پیچ و مهره دیگر به صورت افقی در بچه ناودانی موجود است که این پیچ جهت رگلاژ ورق و حرکت به چپ و راست تعبیه شده است .