جهت مشاوره و بازدید از پروژه توسط مهندسین آلفا با ما تماس حاصل فرمایید

۰۹۱۲۲۶۸۲۹۳۳  –  ۰۲۱۸۸۵۵۲۰۵۱

نرده شیشه ای چیست؟

به دلایل مختلفی می‌توانیم به جای نرده‌های معمولی، به سراغ نرده‌های شیشه‌ای برویم. شیشه‌ها عناصری بسیار زیبا هستند و اگر در طراحی داخلی ساختمان به‌عنوان المان ، قرار بگیرند زیبایی دو چندانی به فضا می‌بخشند. بنابراین امروزه در طراحی داخلی ، از شیشه استفاده زیادی می‌شود. به طور مثال نرده شیشه ای بالکن فوق العاده زیبا بوده و استفاده از نرده شیشه ای پله می‌تواند به طور کلی ساختار فضای داخلی ساختمان را دگرگون سازد.دریافت نور، زیباسازی محیط، ایمن‌سازی و غیره از جمله مواردی هستند که نرده‌های شیشه‌ای را به عنوان یک گزینه عالی و کاربردی مطرح می‌سازند. نرده‌های شیشه‌ای در انواع نرده بالکن و نرده پله و نرده استخر و نرده استیل شیشه‌ای و … کاربرد داشته و بدیهی است که در ترکیب بندی‌های متفاوتی نیز دیده می‌شوند.

انواع نرده شیشه ای

  1. نرده شیشه ای اکسپوز
  2. نرده شیشه ای دفنی
  3. نرده شیشه ای فیکس پوینت
  4. نرده شیشه ای اسپیگت

روش اسپیگت :

این روش جدید است اما ساده و سرعت اجرای بالاتری نسبت به بقیه روش ها دارد. در این روش پایه های سر نیزه ای شکل هندریل شیشه ای وظیفه مهار کردن صفحات شیشه ای را دارد این نرده‌ها از تلفیق شیشه‌های تک لایه یا دو لایه لمینت و یراق استیل U شکل ایستاده که از بالا شیشه را مهار کرده و از پایین در زمین بولت می‌شود اندازه قطعات نیز معمولا بین ۱۲۰ تا نهایتا ۲۰۰ سانتی‌متر هستند و مابین شیشه‌ها باید حدود یک سانتی‌متر فاصله باشد. شیشه ها دارای ضخامت ۲۰ میلیمتری هستند و می توانند در وضعیت ثابت قرار بگیرند. اگر پنل های شیشه ای استفاده شده دارای طول بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ سانتیمتر باشد نیاز به دو عدد اسپیگت است. حداقل ارتفاع شیشه‌ها نیز ۱۱۰ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد. این نوع از هندریل شیشه ای قابل نصب در داخل و خارج از ساختمان می باشد به عبارت دیگر شما می توانید این نوع از نرده را در راه پله ها و یا تراس  و بالکن ها مورد استفاده قرار دهید

 

روش فیکس پوینت :

در روش فیکس پوینت شیشه با ضخامت ۱۰ الی ۱۶ میلیمتر با استفاده از یراق استیل و آلومینیوم مقاوم از کناره ها به شکل دکمه به درون دیوار بولت می گردد. مکانیزم فیکس پوینت در هندریل یا نرده شیشه ای بیشتر در مکانهایی چون راه پله ها استفاده می شود در واقع شیشه‌ها و پله‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند. پیشنهاد می شود در محل زیر سازی و تراز مناسب جهت اجرا بسیار مهم و حائز اهمیت است. همچنین در محل تلاقی اتصالات مکانیزم فیکس پوینت با دیواره از قوطی آهنی با ضخامت ۴۰ میلیمتر در ۸۰ میلیمتر استفاده شود.

 

روش اکسپوز :

این سیستم نرده شیشه ای بوسیله پروفیل های آلومینیومی u شکل که در واقع پایه های مهار کننده شیشه ها هستند اجرا می شود. شیشه‌های به کار رفته در این سیستم از نوع سکوریت ، لمینت با ضخامت ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر هستند. ه های شیشه ای که به این روش اجرا می شوند هیچ پایه عمودی نداشته و نمای ظاهری نرده به صورت یک دیواره تمام شیشه ای یک پارچه می باشد. این نوع از نرده قابل نصب در محیط های داخلی و خارجی می باشد اگرچه برای محیط های داخلی که دارای زیر ساخت بتن و فولاد می باشد توصیه می شود  این سیتم نرده با توجه به شکلی که دارد قادر است شیشه را به صورت عمودی نگه دارد شیشه ها با استفاده از یک یا چند گیره برای نگه داشتن  به دستگیره نصب شده اند.

 

روش دفنی :

مدل روکار و توکار که هندریل شیشه ای دفنی همان مدل توکار است . شیشه های به کار رفته برای اجرای این مدل نرده ها باید حداقل ۱۲ میلی متر باشد زیرا ایمنی شیشه بسیار مهم است.

این روش از لحاظ شباهت ظاهری به نرده شیشه‌ای اکسپوز شبیه است، ولی کلیه پروفیل‌ها در داخل زمین کار گذاشته می‌شوند. در واقع در نرده شیشه‌ای دفنی یا توکار، فقط کاورهای آلومینیومی ظریف بر روی سطح زمین مشاهده می‌شود و تمامی متعلقات داخل زمین کار شده است. شایان ذکر است که نکته مهم در استفاده از این ترکیب نرده شیشه‌ای این است که قبل از اتمام کف‌سازی باید پروفیل‌ها در داخل زمین کار گذاشته شوند و سپس کار کف‌سازی را به اتمام برسانیم.

 

مزایای استفاده از هندریل :

  • امکان استفاده در داخل و خارج ساختمان
  • استفاده به عنوان نرده راه‌پله و جان‌پناه و بالکن
  • ایمنی بالا که با شیشه لمینیت با ضخامت مناسب حاصل می‌شود.
  • نصب سریع و درعین‌حال ساده و کم‌هزینه
  • هزینه نگهداری آن بسیار پایین است